یادگیری برنامه نویسی
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

شیوه های آموزشی و آموزشی

محققان ژاپنی بر اساس طراحی محاسباتی یادگیری برنامه نویسی و تفکر بر روی تحول آموزشی تحقیق کردند. اکنون، آن فناوری همه جا حاضر شده است، و مناسب تر است که در مورد آموزش تحول آفرین بحث کنیم، جایی که فناوری دیگر به عنوان ابزار در نظر گرفته نمی شود، بلکه بخشی از آن چیزی است که ما هستیم.

ما معتقد نیستیم که مبنای محکمی برای این ادعا وجود داشته باشد که ادغام فناوری تغییر دهنده بازی بوده است، برای دانش آموزان ما که بر روی وظایف برنامه نویسی ربات گسترده و پیچیده کار می کنند. بلکه این طراحی آموزش و یادگیری در عمل بود که تفاوت واقعی را ایجاد کرد. یک مفهوم کلیدی برای تمرین هوتاگوژیک (یادگیری خود تعیین شده) که در پی می آید این است که فناوری باید بر اساس درک کاملی از مفاهیم کلیدی در آموزش و یادگیری باشد، نه برعکس (والانس و تاوندرو، 2016).

به نوبه خود، محققان چینی از دانشگاه هاینان مدلی از یادگیری ترکیبی و پرورش استعدادهای نوآورانه را بررسی کردند که مکانیسم آن مبتنی بر تفکر محاسباتی است. تفکر محاسباتی شامل تفکر محاسباتی و ادغام با محیط اجتماعی و طبیعی است، از جمله تفکر تکاملی در محیط‌های محاسباتی عمومی، به طور متناوب، مشکلاتی را ترویج و توسعه می‌دهد.

 در آینده، متخصصان علوم کامپیوتری غیر حرفه ای می توانند از ابزارهای علوم کامپیوتر برای نوآوری در رشته های مختلف استفاده کنند. آنها همچنین می توانند پشتیبانی از رشته های مختلف تحقیق و نوآوری رسانه های جدید فناوری یادگیری برنامه نویسی دیجیتال را توسعه دهند. تفکر محاسباتی می تواند به طور موثر به متخصصان علوم کامپیوتری کمک کند تا شکاف بین یادگیری و آموزش را با ابزارهای محاسباتی رایج برای متخصصان آینده پر کنند (ژانگ و همکاران، 2019).

روش های آموزشی در برنامه نویسی کامپیوتر به طور کلی. در سال 2018، کتاب «محتوا و مهارت‌های علوم رایانه» در آلمان توسط انتشارات دانشگاه پوتسدام منتشر شد، که گردشی در مورد آنچه باید در علوم کامپیوتر توسط دانشجویان آموزش عالی در تمام مشاغل آموخته شود، انجام می‌دهد.

 کمک‌های تیم‌های مختلف دانشگاهی جهان دانشگاه آلمان را دریافت می‌کند تا به طور مشترک در ایجاد پایه‌های مهارت‌هایی که متخصصان قرن بیست و یکم باید داشته باشند، مشارکت کند. در این مورد، برخی از مقالات موجود در انتشار برجسته شده است (برگنر و همکاران، 2018).

در این نشریه، مشخص شد که موضوعات اصلی الگوریتم‌ها، برنامه‌نویسی رایانه و نمایش داده‌ها، یادگیری برنامه نویسی اما مفاهیم فنی ابتدایی رایانه و اینترنت است. دوره‌هایی نیز ظاهر شدند که موضوعات سنتی، مفاهیم اجتماعی، حریم خصوصی و نقش علوم کامپیوتر در جامعه را مورد بررسی قرار دادند.

در مورد محیط های برنامه نویسی در بیشتر دوره ها از سیستم های برنامه نویسی به صورت حرفه ای استفاده شد. در میان توصیه‌ها، بهتر است دوره‌هایی با تمرکز بر تخصص‌هایی که در آنها تدریس می‌شود طراحی شود، زیرا این امر باعث افزایش یادگیری و کاربرد دانش‌آموزان در موضوعات بعدی می‌شود و در نتیجه بهتر به اهداف فراشناخت دست می‌یابد.

تفکر محاسباتی به طور طبیعی در آموزش عالی رشد می کند، همانطور که در تحقیقات مشاهده شده نشان داده شده است که به دلایل فضایی، امکان نمایش آنها در این بخش وجود ندارد. این تحقیق با موضوعات متنوعی مانند واقعیت افزوده برای یادگیری STEM سروکار دارد. چارچوب برنامه درسی تفکر محاسباتی برای ششم پایین با مفاهیمی برای دانش معلمان. علوم کامپیوتر به عنوان یک شایستگی اصلی برای معلمان در سایر رشته ها؛

 دیدگاه معلمان کارآموز در مورد تفکر یادگیری برنامه نویسی محاسباتی-STEM در مقابل معلمان غیر STEM. یادگیری مبتنی بر فناوری در آموزش عالی؛ انگیزه ها، مشارکت و عملکرد تحصیلی؛ مطالعه ای بین فنلاند، سرزمین اصلی چین، سنگاپور، تایوان و کره جنوبی، مقایسه ادراکات و آمادگی معلمان برای آموزش مهارت های برنامه نویسی (وو و همکاران، 2020).

یادگیری برنامه نویسی با استفاده از روش های یادگیری زبان دوم. دوره مقدماتی برنامه نویسی کامپیوتر ابتدا و مقدم استاین یک دوره زبان است، زیرا آموزش زبان در حال حاضر جزء دوره برنامه نویسی مقدماتی است. موضوع، رویکرد آموزشی برای آموزش جنبه‌های زبان‌شناختی دوره است، ساختار آموزشی که مدت‌هاست برای زبان‌های طبیعی که بر اساس یک رویکرد

زبان‌شناسی (بر اساس قواعد آموزش دستور زبان) مدل‌سازی شده، کنار گذاشته یادگیری برنامه نویسی شده است، نه اینکه اصول فراگیری زبان دوم را در بر بگیرد. در قرن بیست و یکم، عملاً هیچ کلاس درس زبان طبیعی با استفاده از رویکرد زبان‌شناسی تجویزی وجود ندارد، با این حال، این الگوی تدریس جهانی برای یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی باقی می‌ماند (Portnoff، 2018).





:: برچسب‌ها: یادگیری برنامه نویسی ,
:: بازدید از این مطلب : 641
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: